Brev:
Problemer med skemad - intet virker
8. august 2007
Alder:
6 mdr.
Problemer med skemad - intet virker
Hej Helen
Min datter er lidt over 6 mdr. (Vægt ca. 7 kg. og ca. 68 cm. lang) Hun har fået skemad siden hun var ca. 4½ mdr.
Først ris- og hirsegrød (pulver) og derefter forskellige grøntsager. Grøden har altid været et hit og hun har spist godt. Mosen har aldrig været en stor succes, men hun har da spist noget.
For ca. 14 dage siden ville hun pludselig ikke spise andet end hirsegrød m. æble (pulver) Lige meget hvad jeg giver hende ender det med, at hun lukker munden og til sidst begynder at græde. Jeg synes vi har prøvet alt!
Forskellige grøntsager og kød - har også prøvet havregrød og øllebrød. Vi har prøvet i skråstol, mens hun sidder på gulvet, i høj stol ved bordet - også når vi selv spiser. Har også prøvet at give hende noget i den ene hånd, men det er som om hun er mere interesseret i det end at spise.
Det er som om intet virker.
For ca. en uge siden stoppede jeg med at amme - hun gad mig ikke rigtig mere!
En plan for vores dag ser ca. sådan ud:
Morgen: Flaske (80-120 ml. mme) - har også prøvet med grød
Formiddag: Hirsegrød m. æble - har også prøvet med grøntsagsmos
Frokost: Grøntsagsmos
Eftermiddag: Flaske (100-150 ml. mme)
Aften: Grøntsagsmos m. kød
Inden sengetid: Flaske (100-200 ml. mme)
Nat: Flaske (100-200 ml. mme)
Generelt er hun for det meste glad og meget aktiv. Har vendt sig både fra ryg til mave og omvendt siden hun var 3½ mdr. Er begyndt at komme op på alle 4 og prøver at komme fremad:-)
Så hun har vel også brug for noget ordentligt mad, så hun får noget energi?
Har du nogle gode ideer til hvordan vi kommer videre.
Kærlig hilsen Maria